Feb 12, 2010

~~pengalaman ke-2 aku~~

aku arini, aku nk citer aku punyer crite ke KUANTAN semalam...tujuan aku kesana utk merasekan pengalamn kali ke 2 aku interview tuk mendapatkan pekerjaan tetap...aku kesane tuk d tmdga utk jawatan KERAJAAN...
mmm....aku ke kuantan sebelom tmdga aku di adekan..aku dok tidur kt uma mak sedare aku..atau yg lebey tetap..sepupu mak aku...mmm..best gakk lepak uma die...sampai da pkul 8 malam...lepak2 borak2...skejap jek waktu berllu..pagi da kunjung tibe...
pukul 730 a:m gerakk dari umah ke tmpt aku tmdga...sampai pukul 8 am aku dftar..aku wat 4 ujian yg d tetapkan tuk mendapatkan aku meluluskan diri...2 drpdnya aku da memang kompem GAGAL...maner x gler GAGAL...lumba ngn dak2 yg lebeh kecil dri aku..kompem aku last skali...nie d panggil ujian kecergasan...1 gAGAL....ke-2 KAWAD...gagal gak..aper ker salahnyer aku kawad???tapi peduli aper aku...aku  memang x reti kawad...last kawad pon 2005...gler lagik....dua lagik test aku xtau GAGAL o NOT coz tu pada diowang.....lantak r pe pon jawapan nyer....
eeemmmm...pkul 10am settle semuanyer....aku pon bla la dari situ...bla...gerak ke TC...lepak sejook n nyaman jek d tiup angin...suke sangat..lepas tension aku....sonok sangat kena angin pantai.....ilang segale tension......
pas lepak pantai..blik semula ke umah mk sedare aku...klu ikot driver yg bawak aku..die da nk ajak blik,tapi mak sedare aku xbagi lagik...die ajk aku g jalan2 ktn dulu...pukul 2...pas die blik keje,gerak ke bandar...budget nk g MegaMALL..tapi paking penoh...tukar haluan ke KP...g KP makan kFc...pusing2...SALE memang ader..tapi x shoping pon...poket kering...wakaka...pas penat2 balik r aku semule....lepak2 kt uma semule...pkul 5 p:m gerak balik jengka...sampai pukul 7 kat jengka....
abeh da pasal tmdga...
tapi.....
tetapi BANGKIT semula disini KEMARAHAN aku pasal TEMUDUGA semlam....
SEBAB..kekosongan yg hendak d pakai hanyalah 22 KEKOSONGAN sahaja...bengang betoi aku...semalam sampai 800 lebey datang...ader yg keje kt kedah tuh berhempas pulas carik tiket tuk meghadri TMDGA nie...punyer r naye klu die xdpt JAWATAN nie...sian2...
...aku pon xpasti sama ader dpt o not...aku redha je la....tunggu jawapan nyeer....AMIn...
..k r...aku mengundurkan diri dahulu...assalamualaikum...

No comments: